Early English Alliterative Poems 17
XVII.
[Sidenote: The father prays his daughter to bring him to the
blissful bower. His daughter tells him that he shall see
the outside, but not a foot may he put in the city.]
“Moteleȝ may so meke & mylde,”
Þen sayde I to þat lufly flor,
“Bry{n}g me to þat bygly bylde,
& let me se þy blysful bor.” 964
Þat schene sayde, þat god wyl schylde,
“Þ{o}u may not enter w{i}t{h}-i{n}ne hys tor,
Bot of þe lombe I haue þe aquylde
For a syȝt þer-of þurȝ gret fauor. 968
Vt-wyth to se þat clene cloystor,
Þ{o}u may, bot i{n}wyth not a fote,
To strech in þe strete þ{o}u hatȝ no vygo{ur},
Bot þ{o}u wer clene w{i}t{h}-outen mote. 972
[Headnote: A DEscRIPTION OF THE NEW JERUSALEM.]
XVIII.
[Sidenote: [Fol. 52b.]]
[Sidenote: The maiden then tells her father to go along the bank
till he comes to a hill. He reaches the hill, and beholds the
heavenly city.]
If I þis mote þe schal vn-hyde,
Bow vp to-warde þys borneȝ heued,
& I an-endeȝ þe on þis syde
Schal sve, tyl þ{o}u to a hil be veued, 976
Þe{n} wolde [I] no lenger byde,
Bot lurked by lau{n}ceȝ so lufly leued,
Tyl on a hyl þat I asspyed
& blusched on þe burgh{e}, as I forth dreued, 980
By-ȝonde þe brok fro me warde keued,
Þat schyrrer þen su{n}ne w{i}t{h} schafteȝ schon;
I{n} þe apokalypce is þe fasou{n} preued,
As deuyseȝ hit þe apostel Ihoñ. 984
[Sidenote: As St. John saw it, so he beheld it. The city was
of burnished gold. Pitched upon gems, the foundation composed
of twelve stones.]
As Ioh{a}n þe apostel hit syȝ w{i}t{h} syȝt
I syȝe þat cyty of gret renou{n},
I{e}r{usa}l{e}m so nwe & ryally dyȝt,
As hit watȝ lyȝt fro þe heuen adou{n}. 988
Þe borȝ watȝ al of brende golde bryȝt,
As glemande glas burnist brou{n},
W{i}t{h} gentyl ge{m}meȝ an-vnder pyȝt;
W{i}t{h} banteleȝ twelue on basy{n}g boun, 992
Þe fou{n}dementeȝ twelue of riche tenou{n};
Vch tabelment watȝ a serlypeȝ ston,
As derely deuyseȝ þis ilk tou{n},
I{n} apocalyppeȝ þe apostel Ioh{a}n. 996
[Sidenote: The names of the precious stones.]
[Sidenote: i. Jasper. ii. Sapphire. iii. Chalcedony.
iv. Emerald. v. Sardonyx. vi. Ruby.]
As þise stoneȝ i{n} writ con ne{m}me
I knew þe name aft{er} his tale;
Iasper hyȝt þe fyrst ge{m}me,
Þat I on þe fyrst basse con wale, 1000
He glente grene i{n} þe lowest he{m}me.
Saffer helde þe secou{n}de stale,
Þe calsydoyne þe{n}ne w{i}t{h}-outen we{m}me,
I{n} þe þryd table con purly pale; 1004
Þe emerade þe furþe so grene of scale;
Þe sardonyse þe fyfþe ston;
Þe sexte þe rybe he con hit wale,
I{n} þe apocalyppce þe apostel Ioh{a}n. 1008
[Sidenote: [Fol. 53a.]]
[Sidenote: vii. Chrysolite. viii. Beryl. ix. Topaz.
x. Chrysoprasus. xi. Jacinth. xii. Amethyst.]
Ȝet Ioyned Ioh{a}n þe crysolyt,
Þe seuenþe ge{m}me i{n} fundament;
Þe aȝtþe þe beryl cler & quyt
Þe topasye twy{n}ne how þe ne{n}te endent; 1012
Þe crysopase þe tenþe is tyȝt;
Þe Iacy{n}gh[41] þe enleuenþe gent;
Þe twelfþe þe gentyleste i{n} veh a plyt,
Þe amatyst purpre w{i}t{h} ynde blente; 1016
Þe wal abof þe bantels bent,
Masporye as glas þat glysnande schon,
I knew hit by his deuysement,
I{n} þe apocalyppeȝ þe apostel I{o}h{a}n. 1020
[Sidenote 41: _Iacynth_ (?).]
[Sidenote: The city was square. The wall was of jasper.
Twelve thousand furlongs in length and breadth.]
As Ioh{a}n deuysed ȝet saȝ I þare.
Þise twelue de-gres wern brode & stayre,
Þe cyte stod abof ful sware,
As longe as brode as hyȝe ful fayre; 1024
Þe streteȝ of golde as glasse al bare,
Þe wal of Iasper þat glent as glayre;
Þe woneȝ w{i}t{h}-i{n}ne enurned ware
Wyth alle ky{n}neȝ perre þat moȝt repayre, 1028
Þe{n}ne helde vch sware of þis manayre,
Twelue forlonge space er eu{er} hit fon,
Of heȝt, of brede, of lenþe to cayre,
For meten hit syȝ þe apostel Ioh{a}n. 1032
[Headnote: NO SUN NOR MOON IN HEAVEN.]
XIX.
[Sidenote: Each “pane” had three gates. Each gate adorned with
a pearl. Such light gleamed in all the streets, that there
was no need of the sun or moon.]
As Ioh{a}n hy{m} wryteȝ ȝet more I syȝe
Vch pane of þat place had þre ȝateȝ,
So twelue i{n} po{ur}sent I con asspye
Þe portaleȝ pyked of rych plateȝ 1036
& vch ȝate of a margyrye,
A parfyt perle þat neu{er} fateȝ;
Vchon i{n} scrypture a name con plye,
Of isr{ae}l barneȝ folewande her dateȝ, 1040
Þat is to say as her byrþ whateȝ;
Þe aldest ay fyrst þ{er}-on watȝ done.
Such lyȝt þer lemed i{n} alle þe strateȝ
Hem nedde nawþ{er} su{n}ne ne mone. 1044
[Sidenote: [Fol. 53b.]]
[Sidenote: God was the light of those in the city.
The high throne might be seen, upon which the “high God” sat.
A river ran out of the throne;]
Of su{n}ne ne mone had þay no nede
Þe self god watȝ her lompe[42] lyȝt,
Þe lombe her lantyrne w{i}t{h}-outen drede,
Þurȝ hy{m} blysned þe borȝ al bryȝt. 1048
Þurȝ woȝe & won my loky{n}g ȝede,
For sotyle cler moȝt[43] lette no lyȝt;
Þe hyȝe trone þer moȝt ȝe hede
W{i}t{h} alle þe apparaylmente vmbe-pyȝte, 1052
As Ioh{a}n þe appostel in termeȝ tyȝte;
Þe hyȝe godeȝ self hit set vpone.
A reu{er} of þe trone þer ran out-ryȝte
Watȝ bryȝter þen boþe þe su{n}ne & mone. 1056
[Sidenote 42: MS. _lombe_.]
[Sidenote 43: MS. _noȝt_.]
[Headnote: NO CHURCH IN HEAVEN.]
[Sidenote: it flowed through each street. No church was seen.
God was the church; Christ the sacrifice. The gates were
ever open.]
Su{n}ne ne mone schon neu{er} so swete;
A! þat foysou{n} flode out of þat flet,
Swyþe hit swange þurȝ vch a strete,
W{i}t{h}-outen fylþe oþ{er} galle oþ{er} glet. 1060
Kyrk þer-i{n}ne watȝ non ȝete,
Chapel ne temple þat eu{er} watȝ set,
Þe al-myȝty watȝ her mynyster mete,
Þe lombe þe saker-fyse þer to reget; 1064
Þe ȝates stoken watȝ neu{er} ȝet,
Bot eu{er} more vpen at vche a lone;
Þer entreȝ non to take reset,
Þat bereȝ any spot an-vnder[44] mone. 1068
[Sidenote: There is no night in the city. The planets,
and the sun itself, are dim compared to the divine light.
Trees there renew their fruit every month.]
The mone may þer-of acroche no myȝte
To spotty, ho is of body to grym,
& al-so þ{er} ne is neu{er} nyȝt.
What schulde þe mone þer compas clym 1072
& to euen wyth þat worþly lyȝt[45],
Þat schyneȝ vpon þe brokeȝ brym?
Þe planeteȝ arn i{n} to pou{er} a plyȝt,
& þe self su{n}ne ful fer to dym. 1076
Aboute þat wat{er} arn tres ful schym,
Þat twelue fryteȝ of lyf con bere ful sone;
Twelue syþeȝ on ȝer þay beren ful frym
& re-nowleȝ nwe i{n} vche a mone. 1080
[Sidenote: [Fol. 54a.]]
[Sidenote: The beholder of this fair city stood still as a
“dased quail.”]
An-vnder mone so gret m{er}wayle
No fleschly hert ne myȝt endeure,
As quen I blusched vpon þat baly,
So ferly þ{er}-of watȝ þe falure. 1084
I stod as stylle as dased quayle,
For ferly of þat french[46] fygure,
Þat felde I nawþ{er} reste ne t{ra}uayle,
So watȝ I rauyste wyth gly{m}me pure; 1088
For I dar say, w{i}t{h} conciens sure,
Hade bodyly burne abiden þat bone,
Þaȝ alle clerkeȝ hy{m} hade i{n} cure,
His lyf wer loste an-vnder mone. 1092
[Sidenote 44: MS. _an-vndeȝ_.]
[Sidenote 45: Or _syȝt_.]
[Sidenote 46: _fresch_ (?).]
[Headnote: A PROCESSION OF VIRGINS.]
XX.
[Sidenote: As the moon began to rise he was aware of a
procession of virgins crowned with pearls, in white robes,
with a pearl in their breast.]
Ryȝt as þe maynful mone con rys,
Er þe{n}ne þe day-glem dryue al dou{n},
So sodanly on a wonder wyse,
I watȝ war of a prosessyou{n}, 1096
Þis noble cite of ryche enpresse
Watȝ sodanly ful w{i}t{h}-outen so{m}mou{n}
Of such v{er}gyneȝ i{n} þe same gyse
Þat watȝ my blysful an-vnder crou{n}, 1100
& coronde wern alle of þe same fasou{n}
Depaynt i{n} perleȝ & wedeȝ qwyte,
I{n} vchoneȝ breste watȝ bou{n}den bou{n},
Þe blysful perle w{i}t{h} gret[47] delyt. 1104
[Sidenote 47: MS. _with outen_.]
[Sidenote: As they went along they shone as glass.
The Lamb went before them. There was no pressing.]
W{i}t{h} gret delyt þay glod i{n} fere,
On golden gateȝ þat glent as glasse;
Hu{n}dreth þowsandeȝ I wot þer were,
& alle in sute her liureȝ wasse, 1108
Tor to knaw þe gladdest chere.
Þe lombe byfore con proudly passe,
Wyth horneȝ seuen of red golde[48] cler,
As praysed perleȝ his wedeȝ wasse; 1112
Towarde þe throne þay trone a tras.
Þaȝ þay wern fele no pres i{n} plyt,
Bot mylde as maydeneȝ seme at mas,
So droȝ þay forth w{i}t{h} gret delyt. 1116
댓글 없음:
댓글 쓰기