2015년 3월 23일 월요일

Early English Alliterative Poems 16

Early English Alliterative Poems 16


 [Sidenote: The Lamb is without blemish. Every spotless soul
is a worthy bride for the Lamb. No strife or envy among
the brides.]
Thys I{e}r{usa}l{e}m lombe hade neu{er} pechche
Of oþ{er} huee bot quyt Iolyf
Þat mot ne masklle moȝt on streche
For wolle quyte so ronk & ryf, 844
For-þy vche saule þat hade neu{er} teche,[36]
Is to þat lombe a worthyly wyf;
And þaȝ vch day a store he feche,
Among v{us} co{m}meȝ non oþ{er} strot ne stryf, 848
Bot vchon enle[37] we wolde were fyf,
Þe mo þe myryer so god me blesse.
I{n} compayny gret our luf con þryf
In hono{ur} more & neu{er} þe lesse. 852
 
[Sidenote 36: MS. _tethe_.]
[Sidenote 37: _vch onlepi_ (?).]
 
[Sidenote: None can have less bliss than another.
Our death leads us to bliss.]
Lasse of blysse may non v{us} bry{n}g
Þat beren þys perle vpon oure bereste,
For þay of mote couþe neu{er} my{n}ge,
Of spotleȝ perleȝ þa[y] beren þe creste, 856
Al-þaȝ oure corses i{n} clotteȝ cly{n}ge,
& ȝe remen for rauþe wyth-outen reste,
We þurȝ-outly hauen cnawy{n}g;
Of [o]n dethe ful oure hope is drest, 860
Þe lonbe v{us} gladeȝ, oure care is kest;
He myrþeȝ v{us} alle at vch a mes,
Vchoneȝ blysse is breme & beste,
& neu{er} oneȝ hono{ur} ȝet neu{er} þe les. 864
 
[Headnote: THE VISION OF SAINT JOHN.]
 
[Sidenote: [Fol. 51a.]]
[Sidenote: What St. John saw upon the Mount of Sion.
About the Lamb he saw one hundred and forty thousand maidens.
He heard a voice from heaven, like many floods.]
Lest les þ{o}u leue my tale[38] farande,
I{n} appocalyppece is wryten i{n} wro
I segh{e}, says Ioh{a}n, þe lou{m}be hy{m} stande,
On þe mou{n}t of syon ful þryuen & þro, 868
& wyth hym mayde{n}neȝ an hu{n}dreþe þowsande
& fowre & forty þowsande mo
On alle her forhedeȝ wryten I fande,
Þe lombeȝ nome, hys fadereȝ also. 872
A hue fro heuen I herde þoo,
Lyk flodeȝ fele laden, ru{n}ne{n} on resse,
& as þu{n}der þroweȝ i{n} torreȝ blo,
Þat lote I leue watȝ neu{er} þe les. 876
 
[Sidenote 38: MS. _talle_, but _tale_ in the catchwords.]
 
[Sidenote: He heard the maiden sing a new song. So did
the four beasts and the elders “so sad of cheer.”]
Nauþeles þaȝ hit schowted scharpe,
& ledden loude al-þaȝ hit were.
A note ful nwe I herde hem warpe,
To lysten þat watȝ ful lufly dere, 880
As harporeȝ harpen in her harpe,
Þat nwe songe þay so{n}gen ful cler.
In sou{n}ande noteȝ a gentyl carpe,
Ful fayre þe modeȝ þay fonge i{n} fere 884
Ryȝt byfore godeȝ chayere,
& þe fowre besteȝ þat hy{m} obes,
& þe alder-men so sadde of chere,
Her songe þay songen neu{er} þe les; 888
 
[Sidenote: This assembly was like the Lamb, spotless and pure.]
Nowþe-lese non watȝ neu{er} so quoy{n}t,
For alle þe crafteȝ þat eu{er} þay knewe.
Þat of þat songe myȝt sy{n}ge a poy{n}t,
Bot þat meyny þe lombe þay swe, 892
For þay arn boȝt fro þe vrþe aloynte.
As newe fryt to god ful due
& to þe gentyl lombe hit arn amoy{n}t,
As lyk to hym self of lote & hwe, 896
For neu{er} lesy{n}g ne tale vn-trwe,
Ne towched her tonge for no dysstresse.
Þat moteles meyny may neu{er} remwe,
Fro þat maskeleȝ mayster neu{er} þe les.” 900
 
[Sidenote: [Fol. 51b.]]
[Sidenote: The father replies to the maiden. He says he is
but dust and ashes. He wishes to ask one question,]
“Neuer þe les let be my þonc,”
Q{uod} I, “my perle þaȝ I appose,
I schulde not tempte þy wyt so wlonc,
To krysteȝ chambre þat art Ichose, 904
I am bot mokke & mul amo{n}g,
& þ{o}u so ryche a reken rose,
& bydeȝ here by þys blysful bonc
Þer lyueȝ lyste may neu{er} lose, 908
Now hynde þat sympelnesse co{n}eȝ enclose,
I wolde þe aske a þy{n}ge expresse,
& þaȝ I be bustwys as a blose
Let my bone vayl neu{er} þe lese. 912
 
 
[Headnote: THE ABODE OF CHRIST’S BRIDES.]
 
XVI.
 
[Sidenote: whether the brides have their abode in castle-walls
or in manor. Jerusalem, he says, in Judea. But the dwelling
of the brides should be perfect.]
Neuer þe lese cler I yow by-calle
If ȝe con se hyt be to done,
As þ{o}u art gloryo{u}s w{i}t{h}-outen galle,
W{i}t{h}-nay þ{o}u neu{er} my ruful bone. 916
Haf ȝe no woneȝ i{n} castel walle,
Ne man{er} þer ȝe may mete & won?
Þ{o}u telleȝ me of I{e}r{usa}l{e}m þe ryche ryalle,
Þer dauid dere watȝ dyȝt on trone, 920
Bot by þyse holteȝ hit con not hone
Bot in Iudee hit is þ{a}t noble note;
As ȝe ar maskeleȝ vnder mone,
Yo{ur} woneȝ schulde by wyth-outen mote. 924
 
[Sidenote: For such “a comely pack” a great castle would be
required.]
Þys moteleȝ meyny þ{o}u coneȝ of mele,
Of þousandeȝ þryȝt so gret a route,
A gret cete, for ȝe arn fele,
Yow by-hod haue w{i}t{h}-outen doute; 928
So cu{m}ly a pakke of Ioly Iuele,
Wer euel don schulde lyȝ þ{er}-oute;
& by þyse bonkeȝ þer I con gele
& I se no bygy{n}g nawhere aboute, 932
I trowe al-one ȝe lenge & loute,
To loke on þe glory of þys g{ra}c[i]o{us} gote;
If þ{o}u hatȝ oþer lygy{n}geȝ stoute,
Now tech me to þat myry mote. 936
 
[Sidenote: [Fol. 52a.]]
[Sidenote: The city in Judæa, answers the maiden, is where
Christ suffered, and is the Old Jerusalem. The New Jerusalem is
where the Lamb has assembled his brides.]
“That mote þ{o}u meneȝ in Iudy londe,”
Þat specyal spyce þen to me spakk,
“Þat is þe cyte þat þe lombe con fonde
To soffer i{n}ne sor for maneȝ sake, 940
Þe olde I{e}r{usa}l{e}m to vnder-stonde,
For þere þe olde gulte watȝ don to slake,
Bot þe nwe þat lyȝt of godeȝ sonde,
Þe apostel in apocalyppce i{n} theme con take. 944
Þe lombe[39] þ{er}, w{i}t{h}-outen spotteȝ blake,
Hatȝ feryed þyder hys fayre flote,
& as hys flok is w{i}t{h}-outen flake,
So is hys mote w{i}t{h}-outen moote. 948
 
[Sidenote 39: The MS. reads _lompe_.]
 
[Headnote: THE OLD AND NEW JERUSALEM.]
 
[Sidenote: Jerusalem means the city of God. In the Old city
our peace was made at one. In the New city is eternal peace.]
Of motes two to carpe clene
& I{e}r{usa}l{e}m hyȝt boþe nawþeles,
Þat nys to yow no more to mene,
Bot cete of god oþ{er} syȝt of pes. 952
I{n} þat on oure pes watȝ mad at ene,
W{i}t{h} payne to suffer þe lombe hit chese,
In þat oþ{er} is noȝt bot pes to glene,
Þat ay schal laste w{i}t{h}-outen reles, 956
Þat is þe borȝ þat we to pres,
Fro þ{a}t oure flesch[40] be layd to rote;
Þer glory & blysse schal eu{er} encres,
To þe meyny þ{a}t is w{i}t{h}-outen mote. 960
 
[Sidenote 40: MS. _fresth_.]

댓글 없음: